„Aš rūšiuoju. Rūšiuok ir tu!“

„Aš rūšiuoju. Rūšiuok ir tu!“

    Taip spalio 15 dieną pakviečiau savo mokinius į pirmąsias ilgalaikio gamtosauginio projekto veiklas. Jų metu antrokai pirmiausiai išsiaiškino tinkamo rūšiavimo taisykles. Susikaupę skaitėme tekstą ir gilinomės į rūšiavimo subtilybes. Ką galime ir  ko nedera mesti į mėlynąjį, geltonąjį ir žaliąjį konteinerius? Kur padėti kombinuotąją pakuotę? Kokia turi būti popierinė, plastikinė ar stiklinė pakuotė, kad ją būtų galima mesti į spalvotuosius konteinerius? Buvo smagu išgirsti, kad žaliasis gaminių perdirbimo ženklas mokiniams pažįstamas iš darželio. Dar labiau pradžiugino vaikų pasidalijimas asmenine patirtimi – spalvotieji konteineriai vaikams ne naujiena. Didelė dalis klasės mokinių pasakojo apie rūšiavimą savo namuose. Pasitikrinę turimas ir naujai įgytas žinias rūšiavome praktiškai. Ši veikla mokiniams patiko labiausiai, tačiau kai kuriems buvo nemenkas išbandymas.

     Šių mokslo metų projektui  „Aš rūšiuoju. Rūšiuok ir tu!“ numačiau įvairios praktinės veiklos. Mokiniams teks pabūti ir tyrėjais, ir stebėtojais, ir kūrėjais, ir bandymų vykdytojais. Iki pat mokslo metų pabaigos klasėje mokysimės rūšiuoti. Mokykloje puikiausiai galima pildyti mėlynąjį – popieriaus - konteinerį. Švaraus spalvoto ar balto popieriaus skiaučių dažnai atsiranda po dailės technologijų ar kitų pamokų. Todėl viliuosi, kad mokiniai susiformuos taip reikalingą įgūdį, norint bent kiek prisidėti prie gamtos apsaugos.

Klasės mokytoja                        Rasa Alesionkaitė - Čirbienė

mazintos

mazintos4

 

mazintos2    mazintos3 1

mazintos5 1

Netradicinės pamokos

Tėvelių organizuotos netradicinio ugdymo pamokos

   Tarptautinės Mokytojų dienos proga mūsų mokykloje vyko netradicinės pamokos pradinukams į kurių vykdymą ir organizavimą tiesiogiai įsitraukė mokinių tėvai. Šią dieną tėveliai tapo mokytojais ir vedė po 1 arba 2 pamokas mokiniams, sudomindami juos savo profesine veikla arba tiesiog organizavo netradicines pamokas. Apie savo profesijas su mokiniais dalinosi: odontologai, šaltkalvis- suvirintojas, sporto instruktorė, smuikininkė, chirurginio skyriaus slaugytoja, kiti pasakojo apie įvairias profesijas, savo hobi, apie sveiką mitybą, sveikuolių maistą, švarą, asmens higieną, organizavo dailės ir technologijų bei pasaulio pažinimo pamokas, sportavo kartu su mokiniais.

    Naudodami įvairius aktyvius mokymo metodus tėveliai netradiciškai ir kūrybiškai  vedė pamokas ir kitas ne mažiau įdomias veiklas. Dėkojame tėveliams: Indrei Grigaitienei, Vladislavui Smolenskij, Jūratei ir Ipolitui Leščinskiams, Vilmai Puišienei, Ligitai Kučinskajai, Laurai Barytei, Ievai Tijūnėlienei, Eleonorai Girnienei, Viliui Rinkevičiui, Renatai Bukinai, Eglei Liutkevičienei, Indrei Žigelytei Budėnienei, Olesiai Kairienei, Oksanai Karpičienei, , Žydrūnui ir Aušrai Apolskiams, o taip pat buvusiai mūsų mokyklos mokinėms: Akvilei Karpičiūtei, Gabrielei Ašmenaitei , močiutėms: Janinai Lukonienei ir Janinai Čirikienei. Labai džiaugiamės tėvelių noru pasidalinti gerąja profesine patirtimi ir tokiu būdu  betarpiškai dalyvauti mokyklos bendruomenės gyvenime. 

                                                  Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Irena Nevedomskienė

(Nuotraukų autoriai Laura Barytė, Ramunė Bikauskienė)

P1300117

  P1300128     

P1300132

 

P1300334

P1300335

 

foto

 

 

 

„Senolių amatai ir tradicijos“

„ Senolių amatai ir tradicijos“
 
                Puoselėdami gimtojo krašto papročius ir tradicijas 3b klasės mokiniai kartu su mokytoja Ramune Bikauskiene jau trečius metus vykdo ilgalaikį projektą - „ Senolių amatai ir tradicijos“. Pirmoje ir antroje klasėje vaikai domėjosi amatais: lipdė puodynes, kepė duoną, rišo sodus, liejo žvakes, vašku margino kiaušinius ir t.t. Per dvejus metus įvyko net  11 edukacinių užsiėmimų.
Šiemet trečiokai plačiau susipažins su Lietuvos etnografinėmis sritimis. Lyg vasara šiltas ruduo leido įspūdingai pradėti šiuos mokslo metus. Mokiniai aplankė Rumšiškių Lietuvos liaudies buities muziejų, susipažino su žemaičių, aukštaičių, suvalkiečių bei dzūkų gyvensena, istorija, buitimi, papročiais. Traukiniu keliavo į Pamerkius – etnografinį Dzūkijos kaimą. Išgirdo  tarmiškai kalbančius žmones, ragavo grikių arbatos, skanavo grikių pyrago. Edukacinio užsiėmimo metu mokiniai daug sužinojo  apie „grikucio“ auginimą, vartojimą bei naudą,  mokėsi užkurti laužą, kepė ir valgė grikių blynus su bruknių uogiene.
Mokinių ir mokytojos dar laukia daug nepatirtų įspūdžių, kadangi projektas tęsiasi...
Pradinio ugdymo mokytoja metodininkė
Ramunė Bikauskienė 
P1300098 2 P1290763
  
 
P1300001
 P1290987  
 
 P1290848
P1290862

 
 
P1290867
 
P1290892

Projektas "Vasarą prisiminus"

  Rugsėjo mėnesį neįgaliųjų grupės ugdytiniai vykdė projektą „Vasarą prisiminus“. Projekto tikslas – mažinti socialinę atskirtį ir skatinti neįgaliųjų vaikų socialinę integraciją, kuriant palankias sąlygas aktyviam poilsiui, saviraiškai ir meniniams gebėjimams atsiskleisti, savarankiškumui didinti.

 Projekto metu vaikai domėjosi drugelių gyvenimu: spalvino, klijavo, aplikavo, lankstė, skaitė, klausėsi pasakojimų, žiūrėjo filmukus, dainavo apie drugelius. Vaikai turėjo puikią galimybę apsilankyti „Drugelių namuose“ ir susipažinti su drugelių gyvenimu iš arti. Pamatyti visą drugelio gyvenimo ciklą, įvairiausias  ir spalvingiausias tropinių drugelių rūšis.  

 

SAM 1814