Užgavėnės – žiemos šventė. Švenčiant Užgavėnes siekiama išvyti žiemą ir prisišaukti pavasarį. Ši šventė nuo senų laikų žinoma visoje Europoje.
Trakų pradinės mokyklos ir Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos specialiosios (lavinamosios) klasės moksleiviai Užgavėnių šventės metu taip pat varė žiemą iš kiemo. Prieš šventę mokiniai su mokytojomis gamino Morę, spalvino Užgavėnių kaukes, praktinių veiklų metu sužinojo, kokie yra Užgavėnių šventės personažai, žiūrėjo filmą kaip tradiciškai švenčiamos Užgavėnės Vilniuje.
Užgavėnių šventės metu moksleivius ir mokytojus pasitiko muzikantai. Visi susirinkusieji smagiai šoko lietuvių liaudies šokius, dainavo Užgavėnių dainas. Šventės dalyviai į Morės apsiausto kišenę sudėjo raštelius. Juose buvo surašytos blogosios žmonių savybės. Tikimės, kad sudegus Morei, sudegs ir visos blogybės.
Kai Morė buvo išnešta iš klasės, Užgavėnių šventės dalyviai vaišinosi tradiciniais šventės patiekalais.
Džiaugiamės, kad šventė patiko ugdytiniams. Manome, kad aktyvi veikla skatina ugdytinių norą domėtis lietuvių liaudies tradicijomis.
Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos specialioji pedagogė
Silvija Masiukienė
DĖMESIO!
Kalėdinių renginių programa
„VERČIAME BALTĄ ŽIEMOS KNYGĄ“
PIRMADIENIS (gruodžio 14 d.)
2 - a pertrauka. Pertrauka su Pavaduotoja. Pasaka.
3 - ia pertrauka. Vaidinimas „Pirmos Kalėdos“. Veda tikybos mokytoja Daiva.
_________________________________________________________________
ANTRADIENIS (gruodžio 15 d.)
2 - a pertrauka. Pertrauka su Pavaduotoja. Pasaka.
3-ia pertrauka. Kino seansas. Filmas “Senelis Šaltis ir vasara“.
4-a pertrauka. Kino seansas. Filmas „Kalėdinis ledynmetis: Mamuto kalėdos“.
_______________________________________________________________________________
TREČIADIENIS (gruodžio 16 d.)
2 - a pertrauka. Pertrauka su Pavaduotoja. Pasaka.
3 - ia pertrauka. 4c kl. mokinių koncertas. Atsakinga muzikos mokytoja Sandra.
4 – a pertrauka. Grupės „Dainavimas“ koncertas. Vadovė mokytoja Sandra.
__________________________________________________________________________________
KETVIRTADIENIS (gruodžio 17 d.)
2-a pertrauka. Pertrauka su Pavaduotoja. Pasaka.
3-ia pertrauka. Linijiniai šokiai. Atsakinga mokytoja Liucija.
__________________________________________________________________________________
Renginiai vyks Aktų salėje
PENKTADIENIS BIBLIOTEKOJE(gruodžio 18 d.)
Į mokyklą atvyksta rašytoja,
Raminta Baltrušytė,
knygos „Kalvėnų miesto paslaptis“ autorė
Pertraukų metu: NIEKORIMTIŠKA KALĖDINĖ KNYGŲ MUGĖ SU DĖDE SAULIUMI.
Po pamokų. Penktadienio filmas.
Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos ir Trakų pradinės mokyklos mokiniai dalyvavo respublikiniame projekte „Čia Lietuva. Čia mano namai“ . Projekto metu mokiniai domėjosi savo Trakų miesto istorija, piešė istorinę Trakų pilį ir lankėsi gražiausiose Trakų miesto vietose. Visa projekto metu sukaupta patirtis buvo nufilmuota ir pateikta viešojoje erdvėje, kurioje kiekvienas gali susipažinti su Trakų miesto grožiu ir mūsų mokinių veikla.
Nuoširdžiai norime padėkoti mums talkinusiam režisieriui Aleksnadrui Aziulevičiui už neįkainuojamą pagalbą filmuojant mūsų veiklas.
Video galite peržiūrėti paspaudę ant nuorodos: https://www.youtube.com/watch?v=3meb9-HZGLM#action=share
Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos specialioji pedagogė Silvija Masiukienė
Muzikinis pasirodymas socialinėje – meninėje akcijoje „Sugriaukime sienas“
2015 m. lapkričio 13 d. Trakų pradinės mokyklos ir Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos moksleiviai: Arnas Aliukonis, Daniela Lužina, Žygimantas Kasparavičius, Nedas Nemcevas, Rokas Sabaitis dalyvavo Lietuvos specialiosios kūrybos draugijos “Guboja” organizuojamoje socialinėje – meninėje akcijoje “Sugriaukime sienas”. Akcija vyko Trakų Vytauto Didžiojojo gimnazijoje. Jos metu minėti mokiniai, vadovaujami Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos mokytojos R. Giedrienės atliko nuotaikingus muzikinius kūrinius bei dalyvavo kitose akcijos veiklose.
Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos specialioji pedagogė Silvija Masiukienė
Kvadrato varžybos
Lapkričio 11 d.Trakų pradinėje mokykloje vyko rajoninės Trakų rajono mokinių Olimpinio festivalio kvadrato varžybos, kuriose dalyvavo Trakų pradinės mokyklos, Lentvario pradinės mokyklos ir Rūdiškių gimnazijos komandos. Jose mūsų mokylą atstovavo ketvirtų klasių mokinių komanda, vadovaujama mokytojos Ž.Kacelavičienės. Sužaidę po dvejas varžybas, komandos pasidalijo vietas sekančiai: III vieta atiteko Rūdiškių gimnazijos komandai, II vieta- Lentvario pradinės mokyklos komandai, o garbinga I vieta ir nugalėtojų laurai- Trakų pradinės mokyklos komandai. Sveikiname nugalėtojus ir dėkojame 4 a klasės mokiniams : E.Abucevič, M.Siaurusevičiui, E.Valiokui, M.Karpičiui; 4b klasės mokinei D.Nikoličiūtei; 4c klasės mokiniams: J.Albertavičiui, A.Jonušui, D.Jakubonytei, D.Stasiūnaitei, S.Svečiulytei, R.Ašmenaitei, A.Lazauskaitei. Nugalėtojams ant laurų užsnūsti nevalia- gruodžio 5d. jie vyks zonines varžybas, kurios vyks Širvintose. Sėkmės jiems!
Direktoriaus pavaduotoja neformaliam ugdymui
Sandra Stasiūnaitė Luskevičienė
Integruota projekto „Augsiu sveikas“ diena
Mokykla vykdo ilgalaikį projektą „Augsiu sveikas“ . Spalio 23 diena buvo skirta šiai pažintinei projektinei veiklai.
Tą dieną pirmosios pamokos pradžioje socialinė pedagogė Vitalija Širbinskienė organizavo „Rytinę mankštą“, kurioje dalyvavo visi mokyklos mokiniai ir mokytojai. Mankšta visus labai gerai nuteikė tolimesnei veiklai.
1a klasėje mokytojo Girėno Širbinsko mokiniai naudodami maisto produktus sudėliojo sveikos mitybos piramidę pagal svarbą žmogaus organizmui. Už viktorinos „Pienas“ teisingą atsakymą gavo po 1 vaisių.
1b klasės mokytojos Jolantos Puodžiūnaitės veiklos buvo suskirstytos temoms: “Valgysiu sveikai“, „Skaičiuoju vitaminus“, „Augu sveikas ir kūrybingas“.
Rasos Lietuvninkienės 1c klasės mokiniai susipažino kas auga senelio darže, sportavo per kūno kultūros pamoką „Sportuok ir augsi sveikas“, integruotoje dailės ir technologijų pamokoje ugdėsi suvokimą „Naudingi ir nenaudingi maisto produktai“.
Astos Cijūnaitienės 1d klasėje vyravo „Bakterijų tramdytojai“ veikla
Audronė Civilkienė supažindino 2a klasės mokinius su duonos keliu nuo lauko iki stalo, veikloje panaudojo tautosaką, grožinę literatūrą, įvairias meninės raiškos priemones, įvairią informaciją, išvyką.
2b klasės mokytoja Rasa Alesionkaitė –Čirbienė propagavo sveiką gyvenseną, mokiniai bandė suvokti geros sveikatos prielaidas: žaidė judriuosius –žaidimus, atliko mankštos pratimus porose, aptarė tekstus apie sveikatą, taisyklingą sėdėseną, aptarė kuprinių svorį, formulavo išvadas.
Rūtos Kacelavičiūtės 2c klasėje vyravo duonos tema: mokiniai susipažino su padargais, kurie naudojami rugio auginimo ir duonos gamybos procese, minė mįsles, aiškinosi patarles, gamino „Ubagienę“ ir ją valgė. Muzikos mokytoja Inta Steponavičienė organizavo atvirą pamoką tema “Duona“.
3a klasėje mokytoja Violeta Filonova organizavo viktoriną „Augsiu sveikas“, mokiniai pasigamino sveikuoliškus sumuštinius.
Gina Taškuvienė pasikalbėjo su 3c klasės mokiniais, ko reikia, kad žmogus augtų sveikas, aptarė sveikos gyvensenos būdus, žaidė žaidimus ištvermei ir jėgai ugdyti.
3b klasėje mokytoja Ramunė Bikauskienė organizavo rudens gėrybių, svorio matavimo, protmūšio, sveikatingumo pamokas. Anglų kalbos mokytoja Bronė Janavičienė su mokiniais aptarė „Šeimos tradicijas ir papročius“.
4b klasės mokiniai su mokytoja Audrone Pavilavičiene prisiminė pagrindines mitybos taisykles, maisto grupes, kaip sveikai maitintis, aptarė pasakas „Išmintingas senukas“, „Pasaka apie sveikatą“, sprendė kryžiažodžius. Mokiniai patys pasigamino patiekalų iš vaisių, žaidė linksmąsias estafetes.
4c klasės mokinai ir jų mokytoja ilgųjų pertraukų metu svėrė kuprines ir sužinojo ar neviršijamas jų kuprinių svoris. Per pamokas kūrė prašymą tėvams nupirkti riedučius, dviratį, riedlentę, argumentuojant įrodyti daikto reikalingumą aktyviam laisvalaikiui. Remiantis detaliu planu kūrė prisistatymą, kuriame atskleidė savo požiūrį į mitybą, kiekvienas įvardijo kokia fizinė veikla jam patinka.
Neįgaliųjų vaikų socialinės globos skyriaus ugdytiniai su neformalaus ugdymo pedagogais, socialiniais darbuotojais vykdė 1 mėnesio projektinę veikla “Augsiu sveikas“: sportavo, ragavo vaisius, juos pažino, spalvino, aplikavo, lipdė vaisius ir daržoves , improvizavo daineles ritminiais instrumentais, dalyvavo neformaliojo vaikų švietimo sveikatinimo programoje „Trasalio SPA“.
Visi mokyklos mokiniai dalyvavo edukacinėje pamokoje “Šaukšto šmaukšto stalo akademija“, susipažino su stalo įrankių istorija, mokėsi padengti salą, taisyklingai naudotis įrankiais, po užsiėmimų mokiniai dovanų gavo knygutę „Šaukšto šmaukšto akademija“ su autoriaus autografu.
Ši diena pareikalavo ypatingo mokytojų ir mokinių pasiruošimo, bet buvo įdomi, patraukli ir naudinga.
(R .Bikauskienės nuotraukos„Edukacija „Šaukšto šmaukšto akademija“)
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Irena Nevedomskienė
Pirmokai ,,įveikia kartu“
Trakų pradinės mokyklos 1c klasės mokiniai dalyvauja prevencinėje programoje ,,Įveikiame kartu“, kurios autoriai yra VŠĮ ,,Vaiko labui“. Lietuvos mokyklose ši programa pradėta įgyvendinti nuo 2006 metų.
Dalyvaudami programoje pirmokai mokosi susivokti savo jausmuose, įžvelgti sunkius jausmus sukėlusias priežastis, savarankiškai rasti išeitis kebliose situacijose, neužsisklęsti savyje, tačiau vis daugiau problemų gebėti įvertinti savo jėgomis.
Tikimės, kad ,,įveikę kartu“ mokiniai išsiugdys pozityvius bendravimo ir problemų sprendimo gebėjimus, pagerins bendrą emocinę savijautą, kurią dėl pasikeitusios situacijos patiria dažnas pirmokas.
1c klasės mokytoja Rasa Lietuvninkienė
Šiais mokslo metais mūsų mokykla prisijungė prie Vilniaus apskrities mokyklų, kurios įgyvendina tarptautinę prevencinę programą „Obuolio draugai“, kuri yra programos „Zipio draugai“ tęsinys.
Programa „Obuolio draugai“ padeda ugdyti vaikų socialinius ir emocinių sunkumų įveikimo gebėjimus: moko vaikus suvokti ir kalbėti apie jausmus, pasakyti tai, ką nori pasakyti, įdėmiai išklausyti, susidraugauti ir išsaugoti draugystę, kreiptis pagalbos ir padėti aplinkiniams, įveikti vienišumą, atstūmimą, patyčias ar priekabiavimą, spręsti konfliktus, lengviau išgyventi pasikeitimus, netektis ir netgi mirtį.
Programą „Obuolio draugai“ sudaro šešios dalys arba temos: „Jausmai“, „Bendravimas“, „Draugystė“, „Problemų sprendimas“, „Pokyčiai“ ir „Mes galime įveikti.“ Kiekvienai temai skirtos 4 valandėlės, kurių kiekvienos trukmė – 45 minutės. Valandėles vienus mokslo metus vaikams klasėje veda specialiai paruoštas įgyvendinti programą vaikų klasės pedagogas.
Mūsų mokykloje prevencinė programa „Obuolio draugai“ įgyvendinama 2a klasėje (mokytoja Audronė Civilkienė), 2b klasėje (mokytoja Rasa Alesionkaitė – Čirbienė), 2c klasėje ( mokytoja Rūta Kacelavičiūtė), 3c klasėje (mokytoja Gina Taškuvienė).
Daugiau informacijos susidomėjusiems http://www.vaikolabui.lt/
TREČIOKŲ PASAKOS
Pasakos atsirado prieš tūkstančius metų, pradėjusios pasakojamąsias tradicijas. Originalios pasakos buvo kuriamos tiek suaugusiems, tiek vaikams. Dažniausiai jos yra pamokančios.
Lietuvių kalbos pamokoje skaitėme pasakas, jas aptarėme, vaidinome. Iš pasakų daug ko pasimokėme. Kilo mintis patiems pabandyti sukurti pasaką ir ją iliustruoti. Prieš atlikdami darbą, aptarėme, kas yra pasaka. Prisiminėme, kokiais sakiniais pradedamos rašyti pasakos. Aiškinomės, kas yra pradžios formulė, be ko nebūtų pasakos. Kalbėjome, kokie gali būti veikėjai, antiherojai. Koks būna pasakos veiksmas, pabaiga. Tada ėmėmės darbo. Štai, kaip mums pavyko:
K A I P K I Š K I S M O R K Ų I E Š K O J O
KARTĄ GYVENO KIŠKIS, KURIS LABAI MĖGO MORKAS. PER DIENĄ SURYDAVO GAL NET ŠIMTĄ MORKŲ. JAU ARTINOSI RUDUO. KIŠKIS PRADĖJO GALVOTI APIE MORKAS.
- IŠ KUR GAUSIU MAISTO ATSARGOMS?
KIŠKIS ŽINOJO KUR YRA DIDELIS, DIDELIS MORKŲ DARŽAS. JIS GALĖJO TEN PRISIRINKTI MORKŲ. TAČIAU BUVO PROBLEMA, NES DARŽAS UŽ DIDELIO MIŠKO.
- KAIP AŠ TEN NUSIGAUSIU? JEIGU MAN PRITRŪKS JĖGŲ? – SUSIRŪPINO KIŠKIS.
KIŠKIS NUĖJO IKI SAVO DRAUGĖS VARNOS IR PAPRAŠĖ, KAD JI JAM PADĖTŲ.
- MIELA, MANO DRAUGE VARNA, GAL GALĖTUM MANE NUSKRAIDINTI IKI MORKŲ DARŽO?
- O KAM TAU TAS MORKŲ DARŽAS?
- KAD MORKŲ PRISIRINKČIAU ŽIEMAI.
- AAA! NA GERAI, SKRISKIM,- NUSIŠYPSOJO VARNA. TIK PALAUK, SUSIRUOŠIU...
PO KELIŲ MINUČIŲ JIEDU IŠSKRIDO. KIŠKIS DAR NIEKADA NEBUVO PAKILĘS TAIP AUKŠTAI.
- OHO,- SUSIJAUDINĘS IŠTARĖ KIŠKIS.
KAI JIE ATSKRIDO Į DARŽĄ, KIŠKIS PAMATĖ TIEK MORKŲ, KAD NET APSTULBO. DARŽE JAM TAIP PATIKO, KAD ABU SU VARNA PANORO ČIA APSIGYVENTI.
GAL IR DABAR JIE TEN TEBEGYVENA IR MORKAS KREMTA.
Smiltė Greimaitė
Ž I O G O V A L E N T I N O M U Z I K A
GYVENO KARTĄ, PIEVOJE PRIE MIŠKO, ŽIOGAS VALENTINAS. JIS BUVO LAIMINGAS, NES TURĖJO MYLINČIUS TĖVUS. VIENĄ DIENĄ TĖVELIAI SŪNUI PADOVANOJO SMUIKĄ. JIS NORĖJO TAPTI GARSIU VISŲ ŽIOGŲ MUZIKANTU. KIEKVIENĄ DIENĄ VALENTINAS GROJO SMUIKU, BET NIEKAS JO NESIKLAUSĖ.
VIENĄ GRAŽIĄ SAULĖTĄ DIENĄ ANT VALENTINO NAMO NUTŪPĖ DRUGELIS. JIS IŠGIRDO ŽIOGO MUZIKĄ. DRUGELIUI LABAI PATIKO IR JIS PASKLEIDĖ TĄ ŽINIĄ VISIEMS PIEVOS GYVENTOJAMS. NUO TOS DIENOS VISI: BORUŽĖS, SKRUZDĖLĖS, DRAUGAI ŽIOGAI IR VISI KITI PIEVOS GYVENTOJAI ĖJO Į VALENTINO KONCERTUS. KVIETĖ JĮ GROTI GIMTADIENIUOSE, VESTUVIŲ ŠVENTĖSE.
PO KELIŲ KANTRYBĖS IR LAUKIMO METŲ ŽIOGO SVAJONĖ IŠSIPILDĖ. JIS TAPO GARSIU SMUIKININKU!
ŽIOGAS ŽINO - NIEKADA NEPASIDUOK IR SIEK SAVO TIKSLO.
Amanda Žigelytė
S E N A S N A M A S
SENIAI, LABAI SENIAI GYVENO LIUCIFERIS. PRIE JO NAMO STOVĖJO SENAS NAMAS. LIUCIFERIS LABAI NORĖJO SUŽINOTI, KAS YRA TO NAMO VIDUJE.
KARTĄ PASIRYŽO. PASIĖMĖ TELEFONĄ, LAUŽTUVĄ, ŽIBINTĄ IR NUĖJO. SU LAUŽTUVU IŠLAUŽĖ DURIS. ĮĖJO Į VIDŲ. PAMATĖ, KAD NAMUKAS DAUG MAŽESNIS, NEI ATRODO IŠ IŠORĖS. STAIGA VIRŠUJE PASIGIRDO GARSAS. TOLUMOJE PASIRODĖ KEISTAS ŽMOGYSTA. LIUCIFERIS PRADĖJO ŠAUKTI IR ŽMOGYSTA IŠBĖGO IŠ TO NAMO. PASILEIDO KIEK KOJOS NEŠA.
VISKAS BAIGĖSI GERAI IR LAIMINGAI. LIUCIFERIO NORAS IŠSIPILDĖ.
Arnas Kareiva
A R N A S I R R A G A N A
KARTĄ GYVENO SENELIS IR SENELĖ. JIE TURĖJO BERNIUKĄ ARNĄ. JIS
GYVENO PASTOGĖJE.
VIENĄ DIENĄ SENELIS JAM PASAKĖ:
- ARNELI, IŠLĮSK, AŠ ATNEŠIAU SŪRIO IR PIENO.
-RAGANA IŠGIRDUSI TUOS ŽODŽIUS ĖMĖ VILIOTI.
-ARNELI, IŠLĮSK! AŠ ATNEŠIAU SŪRIO IR PIENELIO.
ARNELIS IŠLINDO. O RAGANA PAČIUPO BERNIUKĄ IR NUSINEŠĖ PAS SAVE.
TAIP ARNAS IR APSIGYVENO PAS RAGANĄ. KAS ŽINO, GAL IR DABAR TEN TEBEGYVENA?
Džiugas Dikinis
N E K L A U Ž A D O S V O V E R Ė S
SENIAI, LABAI SENIAI, BUVO KAIMAS. NETOLI JO AUGO GRAŽUS MIŠKAS.
MIŠKAS GARSĖJO SAVO STEBUKLAIS. JAME GYVENO DAUG VOVERYČIŲ. JOS BUVO LABAI GRAŽIOS IR MOKĖJO PASIVERSTI NEMATOMOMIS. PASIVERTUSIOS NEMATOMOMIS, JOS MIŠKE KRĖSDAVO ĮVAIRIAS IŠDAIGAS. DAŽNAI GĄSDINDAVO ŽVĖRIS.
KARTĄ ŽVĖRELIAI SUSITARĖ IR IŠVARĖ NEKLAUŽADAS VOVERES IŠ MIŠKO.
Naurimtas Voinovskis
E L F A S I R K A R A L I U S
KARTĄ GYVENO KARALIUS VYTAUTAS SU KARALIENE SOFIJA. JIE TURĖJO DIDELĮ SODĄ. TAME SODE GYVENO ELFAS ROKAS. ROKAS LABAI MĖGO VOGTI IŠ SODO OBUOLIUS. KASDIEN VIS PAIMDAVO PO PENKIS OBUOLIUS VISAI SAVO ŠEIMYNAI. KARALIUS PASTEBĖJO, KAD OBUOLIŲ VIS MAŽĖJA.
VIENĄ KARTĄ NUTARĖ PATS BUDĖTI VISĄ NAKTĮ. ROKAS NET NENUTUOKĖ, KAD BUS SEKAMAS IR VĖL PAVOGĖ PENKIS OBUOLIUS. KARALIUS PAMATĖ, KAS IMA JO VAISIUS.
$1 - VALIO,- APSIDŽIAUGĖ KARALIUS. DABAR JAU SUŽINOJAU, KAD TAI BUVO ELFAS ROKAS.
KARALIUS PAKLAUSĖ ROKO:
$1 - ELFE, KODĖL VAGI MANO OBUOLIUS?
$1 - NES MAN REIKIA MAITINTI SAVO ŠEIMĄ.
$1 - TAI JEIGU NORI OBUOLIŲ, PAPRAŠYK.
ROKAS DAUGIAU NEVOGĖ OBUOLIŲ, O KARALIUS SU KARALIENE GYVENO ILGAI IR LAIMINGAI.
Agata Alejunaitė
S I G U T I S
KARTĄ GYVENO SIGUTIS. JIS ŽAIDĖ SU DEGTUKAIS IR PADEGĖ NAMĄ. DRAUGAS MORIS JĮ IŠGELBĖJO. SIGUTIS DAUGIAU NEŽAIDĖ SU DEGTUKAIS IR BUVO ATSARGUS.
Linas Blaževičius
P R I N C E S Ė
KARTĄ GYVENO PRINCESĖ. ATSKRIDO RAGANA IR ĮKALINO PRINCESĘ SAVO PILYJE. RAGANOS PILĮ VISĄ LAIKĄ SAUGOJO DRAKONAS.
PRINCAS SUŽINOJO, KAD JO GRAŽUOLĖ ĮKALINTA RAGANOS PILYJE. SUKAUPĖ SAVO JĖGAS, ATĖJO IR IŠLAISVINO PRINCESĘ.
NUO TO LAIKO JIE GYVENO GRAŽIAI IR LAIMINGAI.
Robertas Nagrockis
AUKSINĖ ŽUVELĖ IR LEDO KARALIENĖ
GYVENO LEDO KARALIENĖ. JI SAVO KAMBARYJE AUGINO AUKSINĘ ŽUVELĘ. KARTĄ KARALIENĖ PRIĖJO PRIE ŽUVELĖS IR SAKO:
$1 - ŽUVELE, ŽUVELE, MAN REIKIA VYRO.
$1 -O KAM TAU TAS VYRAS, KLAUSIA ŽUVELĖ.
$1 -DAŽNAI MANE APLANKO LIŪDESYS, TAI VYRAS MANE PRALINKSMINTŲ.
$1 -KAI ATSPĖSI MANO ĮMINTĄ MĮSLĘ, TADA TAVO NORAS IŠSIPILDYS.
KARALIENĖ SPĖLIOJO, SPĖLIOJO, O VĖLIAU SAKO – AUKSINĖ ŽUVELĖ!
ŽUVELĖ APSIDŽIAUGĖ.
$1 -PAGALIAU ATSPĖJAI!
AUKSINĖ ŽUVELĖ MOSTELĖJO KELIS KARTUS RANKA IR PRIEŠ KARALIENĖS AKIS ATSIRADO NUOSTABUS KARALIUS.
KARALIENĖ IŠTEKĖJO UŽ KARALIAUS IR ILGAI, LAIMINGAI GYVENO.
Gustė Virganavičiūtė
D R A U G Y S T Ė
SENŲ SENOVĖJE GYVENO DINOZAURIUKAS VUDIS. JIS LABAI MĖGO VALGYTI LAPUS IR ŽOLĘ.
KARTĄ VUDIS SUTIKO PLĖŠRŲ DINOZAURĄ TIREKSĄ. VUDIS LABAI IŠSIGANDO IR PASILEIDO BĖGTI. TIREKSAS PASKUI. KAI TIREKSAS JĮ PASIVIJO TARĖ:
$1 -AŠ NETURIU DRAUGŲ, NES MANĘS VISI BIJO.
$1 -O AŠ GALIU BŪTI TAVO DRAUGAS?- PAKLAUSĖ VUDIS.
$1 -SUTINKU,- APSIDŽIAUGĖ TIREKSAS.
DINOZAURAI SUSIDRAUGAVO IR ABU ILGAI, LAIMINGAI GYVENO.
Lukas Kosovskij
R I E Š U T Ų M E D I S
KARTĄ MIŠKE GYVENO VOVERAIČIŲ ŠEIMYNA. PRIEŠ PAT ŽIEMOS ŠALČIUS JOS SUMANĖ PRISIRINKTI RIEŠUTŲ. MAMA RINKO LAZDYNO RIEŠUTUS, TĖTIS – ŽEMĖS, O DUKRA GRAIKIŠKUS.
IR ŠTAI, NELAUKTAI, ATĖJO ŽIEMA...
VOVERAIČIŲ ŠEIMYNA BUVO APSIRŪPINUSI MAISTO ATSARGOMIS, BET APIE ŠILTUS DRABUŽĖLIUS UŽMIRŠO.
MAMA VOVERĖ SUSKUBO SIŪTI VISIEMS ŠILTUS KAILINĖLIUS.
ATĖJUS ŽIEMAI, ŠEIMYNAI BUVO GERA, ŠILTA IR JAUKU. NEPRITRŪKO IR MAISTO. VISADA PASIRUOŠK LAIKU.
Kamilė Potašovaitė
B E R N I U K Ų Ž Y G I S
VIENĄ KARTĄ GYVENO TRYS BERNIUKAI. JIE SUSIGINČIJO, KURIS IŠ JŲ DRĄSIAUSIAS. VIENAS BERNIUKAS PASIŪLĖ EITI Į ŽYGĮ. KITAS – NAKTĮ NUEITI Į MIŠKĄ, O TREČIASIS – KURIS PIRMAS PRIEIS PRIE KAIMYNO ŠUNS.
KITĄ RYTĄ JIE SUSIKROVĖ Į KUPRINES DAIKTUS IR SUSIRUOŠĖ Į ŽYGĮ. TĖVAI VISKĄ SUPRATO IR VAIKŲ NIEKUR NEIŠLEIDO.
BERNIUKAI LIKO NAMUOSE. TAIP BAIGĖSI DRĄSUOLIŲ ŽYGIS.
Rokas Kairys
V I E N A R A G I S I R P E G A S I U K Ė
KARTĄ GYVENO VIENARAGIS IR PEGASIUKĖ. JIE GYVENO DIDELIAME MIŠKE.
GREITAI ATEIS ŽIEMA. TAIGI VIENARAGIS SAKO PEGASIUKEI:
$1 -REIKIA PASISTATYTI NAMELĮ IR PRISISKINTI UOGŲ, PRISIRINKTI DARŽOVIŲ, VAISIŲ IR PRISIPILTI VANDENS.
$1 -GERAI,- ATSAKĖ PEGASIUKĖ.
ABU PRADĖJO DIRBTI. STAIGA ATŠUOLIAVO KIŠKELIS IR KLAUSIA:
$1 -GALIMA PASISKOLINTI MORKŲ?
$1 - MES NETURIME MORKŲ,- ATSAKĖ VIENARAGIS.
NULIŪDO KIŠKELIS.
$1 - NETURIU MORKŲ, NETURIU NAMELIO, KAIP AŠ PRALEISIU ŽIEMĄ?
GALI PER ŽIEMĄ PABŪTI PAS MUS,- PASAKĖ PEGASIUKĖ.
NUDŽIUGO KIŠKELIS GERUS DRAUGUS RADĘS. TRISE ŽIEMĄ
PRALEIDO LINKSMAI IR ŠILTAI.
Aida Kontorovičiūtė
V I R T U V Ė J E
VIENOJE VIRTUVĖJE GYVENO ŽALIAS ARBATINUKAS IR TRYS SPALVOTI PUODELIAI. TAIP PAT ORANŽINĖ CUKRINĖ IR DAR BEGALYBĖ INDŲ.
VIENĄ KARTĄ ARBATINUKAS PAKVIETĖ PUODELIUS GERTI ARBATOS. INDAI SUSĖDO PRIE STALO. PIRMASIS PUODELIS BUVO MANDAGUS IR IŠAUKLĖTAS. JIS GRAŽIAI GĖRĖ ARBATĄ. ANTRASIS PUODELIS BUVO PAPRASTAS IR RAMUS. JIS TAIP PAT GĖRĖ MANDAGIAI. TREČIASIS PUODELIS MATĖSI, KAD YRA VISAI NEIŠAUKLĖTAS. JIS GARSIAI SRĖBĖ ARBATĄ!
CUKRINĖJE GYVENO CUKRUS. CUKRINĖ ĖJO ĮSIPILTI ARBATOS, UŽKLIUVO UŽ LĖKŠTĖS IR PARGRIUVO. LAIMEI NESUDUŽO. TIK VISAS CUKRUS PASIPYLĖ Į ARBATINUKĄ. ARBATA PASIDARĖ SALDI.
VISI ĖMĖ TAIP JUOKTIS, KAD PUODELIAI IR ARBATINUKAS NET SUSKILO.
Austėja Jurevičiūtė
L Y G I A D I E N I O D Ž I A U G S M A I
KARTĄ GYVENO SENELIS IR SENELĖ. JIEDU GYVENO SKURDŽIAI. PASIBAIGUS ŠILTAI VASARAI, PRASIDĖJO RUDUO. NUO MEDŽIŲ KRITO LAPAI. DAUG LIJO.
ATĖJO LYGIADIENIS. SENELIS IŠĖJO ŽVEJOTI. JAM BEŽVEJOJANT KAŽKAS UŽKIBO ANT MEŠKERĖS. SENELIS PAMANĖ, KAD TEN ŽUVIS, BET TAI NĖ IŠ TOLO NEPRIMINĖ ŽUVIES. TAI BUVO BUTELIS. SENELIS NULIŪDĘS GRĮŽO NAMO. ATIDARĖ TĄ BUTELĮ, O IŠ JO IŠLINDO ARABŲ DŽINAS. SENELIS LABAI IŠSIGANDO. DŽINAS TARĖ:
$1 -NEBIJOK, MANĘS, AŠ GERASIS ARABŲ DŽINAS. ABRAKAMAS, BLOGASIS ARABŲ DŽINAS, ĮKALINO MANE BUTELYJE IR IŠMETĖ Į JŪRĄ.
SENELIS SAKO:
$1 -JEIGU TU IŠ TIESŲ GERASIS DŽINAS, GALI PAS MUS PASILIKTI. SURENGSIM
PUOTĄ. TIK KAD ŽUVYS NEKIMBA!
$1 -NESIJAUDINK, SENELI,- SAKO DŽINAS. AŠ PARUOŠIU STALĄ. TIK ,,ABRA, KADABRA‘‘ IR STALAS BUVO PARUOŠTAS.
VISI DALYVAVO PUOTOJE, O VĖLIAU ILGAI IR LAIMINGAI GYVENO.
Justas Podrezas
Š I A U D I N I S J A U T U K A S
KARTĄ GYVENO SENELIS. JIS TURĖJO ANŪKĘ, VARDU ANABELĖ. JI SVAJOJO AUGINTI KARVUTĘ IR JAUTUKĄ.
SENELIS NUSPRENDĖ ANŪKEI PADARYTI ŠIAUDINĮ JAUTUKĄ. PAĖMĖ ŠIAUDŲ, ŠAKŲ, VIELOS IR JUODOS KAIP ANGLIS SMALOS. GAVOSI NUOSTABUS ŠIAUDINIS JAUTUKAS! SENELIS PARODĖ JĮ ANABELEI. MERGAITĖ APSIDŽIAUGĖ IR NUVEDĖ JAUTUKĄ Į PIEVĄ. GANOSI ŠIAUDINIS JAUTUKAS, O ANABELĖ UŽMIGO PRIE DIDELIO ĄŽUOLO.
EINA LOKYS IR PAMATO JAUTUKĄ. PRIĖJĘS SAKO:
$1 -LABAS, JAUTUK.
JAUTUKAS TYLI, NES NEMOKA ŠNEKĖTI. LOKYS GARSIAU VĖL SAKO:
$1 -LABAS, JAUTUKKK!
JAUTUKAS VIS TIEK TYLI. LOKYS SUSINERVINO IR TRENKĖ JAUTUKUI PER ŠONĄ. LOKIO LETENA PRILIPO PRIE JAUTUKO. LOKYS PRAŠO, KAD JAUTUKAS JĮ PALEISTŲ. BET JAUTUKAS NEPALEIDŽIA. LOKYS ĖMĖ ŠAUKTI.
STAIGA ATŠUOLIAVO KIŠKIS. LOKYS PRAŠO KIŠKIO:
$1 -EI, KIŠKI, IŠGELBĖK, JAUTIS MANE SUČIUPO.
$1 -PALEISK LOKĮ, KVAILAS JAUTI!
KIŠKIS TRENKĖ JAUTUKUI IR JO LETENYTĖ PRILIPO. DABAR RĖKIA LOKYS IR KIŠKIS...
PRO ŠALĮ ĖJO LAPUTĖ KŪMUTĖ IR SAKO:
$1 -NA KĄ, PRILIPOT?
$1 -PRILIPOM, PADĖK MUMS, LAPUTE!
$1 -PATYS ĮSTRIGOT, PATYS IR IŠSIVADUOKIT...
LAPĖ PAGIRDAMA JAUTUKĄ, SU UODEGA BRAUKĖ JAM PER ŠONĄ IR JOS UODEGA PRILIPO. ŽVĖRYS ĖMĖ RĖKTI. NET ANABELĖ PABUDO. JI IŠSIGANDO ŽVĖRIŲ IR NUBĖGO KVIESTI SENELIO. ATBĖGĘS SENELIS PAMATĖ PRIE JAUTUKO PRIKIBUSĮ LOKĮ, KIŠKĮ IR LAPUTĘ. GERASIS SENELIS JUOS IŠLAISVINO.
KITĄ KARTĄ ATSIDĖKODAMAS KIŠKIS PAŽADĖJO SENELIUI ATNEŠTI KOPŪSTŲ, LAPUTĖ GRĄŽINTI VISAS SENELIO VOGTAS VIŠTAS, O LOKYS AVIEČIŲ IR MEDAUS.
TAIP SENELIS, ANABELĖ IR JAUTUKAS GYVENO ILGAI IR LAIMINGAI.
Erika Narkevičiūtė
K I E M O N U O T Y K I A I
VIENĄ KARTĄ EIDAMI SU DOVYDU SUTIKOM KATINĄ. JIS BUVO PAVARGĘS, IŠSIGANDĘS. MES DAVĖM JAM ĖDALO. IŠ NAMŲ ATNEŠIAU KARTONINĘ DĖŽĘ. KATINAS GALĖJO Į JĄ ĮLĮSTI.
KATINĖLIS APŽIŪRĖJO SAVO NAUJUS NAMUS IR BUVO LABAI LAIMINGAS.
Lukas Steckis
K A R Ž Y G Y S D A N I E L I U S
VIENĄ KARTĄ GYVENO BERNIUKAS. JO VARDAS BUVO – DANIELIUS. DANIELIUI LABAI PATIKO STIPRUS KARŽYGYS RIKIDAU. VAIKAS NORĖJO BŪTI TOKS PAT STIPRUS IR PROTINGAS.
KARTĄ DANIELIUS ĖJO PER MIESTĄ IR SUTIKO KARŽYGĮ. RIKIDAU JAM DAVĖ STEBUKLINGŲ MILTELIŲ IR PASAKĖ:
$1 -KAI JAIS APSIPILSI, TAPSI TOKS PAT STIPRUS, KAIP IR AŠ.
DANIELIUS TAIP IR PADARĖ. APSIPYLĖ MILTELIAIS IR TAPO NARSUS
KARŽYGYS, KURIS GYNĖ SAVO KIEMĄ.
Herkus Totorovas
S T E B U K L I N G A S L A P A S
KARTĄ, VIENOJE KLASĖJE, VAIKUS MOKĖ STEBUKLINGA MOKYTOJA. VAIKUS JI LABAI MYLĖJO, O VAIKAI JĄ. JIE VISI TIKRAI PUIKIAI SUTARĖ.
VIENĄ DIENĄ MOKYTOJA ATSINEŠĖ SAVO LAPĄ IR SAKO:
$1 -ČIA YRA MANO AUGINTINIS. TIK PAŽIŪRĖKITE!
VAIKAI PAŽIŪRĖJO IR PAMATĖ LAPE AKUTES IR BURNYTĘ SU NOSYTE. LAPAS LĖTAI NUSIŠYPSOJO VAIKAMS, O VAIKAI – JAM. TĄ DIENĄ VISI LABAI SMAGIAI PRALEIDO LAIKĄ.
Rimgailė Štreimikytė
K A T I N Ų P A S A K A
GYVENO KATINĖLIS IR GAIDELIS. KARTĄ KATINĖLISSUSIRUOŠĖ KIRSTI MALKAS IR SAKO GAIDELIUI:
$1 -NIEKADA NIEKAM NEATIDARYK DURŲ, NES TAVE GALI SUĖSTI VILKAS AR
LAPĖ. ŠIANDIEN AŠ UŽTRUKSIU IKI VAKARO.
IŠĖJO KATINĖLIS KIRSTI MALKŲ. KATINĖLIS PATIKĖJO GAIDELIU, KAD JIS NIEKAM NEATIDARYS DURŲ. GAIDELIS LAUKĖ, LAUKĖ, LAUKĖ, BET NESULAUKĖ KATINĖLIO SUGRĮŽTANT. NETRUKUS IŠGIRDO, KAD KAŽKAS PASIBELDĖ Į DURIS. GAIDELIS UŽMIRŠO, KĄ PAŽADĖJO KATINĖLIUI IR ATIDARĖ DURELES. O TEN BUVO NE VILKAS, NE LAPĖ, O BATUOTAS KATINAS. GAIDELIS ĮSILEIDO KATINĄ VIDUN.
JIE ABU SUSIPAŽINO, PASIŠNEKUČIAVO IR NEPASTEBĖJO, KAIP ATĖJO VAKARAS. NETRUKUS GRĮŽO IR KATINĖLIS. JIS BUVO LABAI NUSTEBĘS, KAD NAMUOSE ATSIRADO NAUJAS KATINAS. KATINĖLIS SUPYKO IR NUSIVEDĖ GAIDELĮ Į KITĄ KAMBARĮ. ĖMĖ BARTI:
-KODĖL TU JĮ ĮSILEIDAI? KĄ AŠ TAU SAKIAU, NIEKO NELEISTI! KĄ MES DABAR SU JUO DARYSIM? MUMS IR TAIP MAISTO NEUŽTENKA. KĄ DABAR DARYSIM? KĄ DABAR DARYSIM?!
-NEŽINAU, GAL JIS PASISTATYS NAMĄ KUR NORS?- VOS NEVERKDAMAS ATSAKO GAIDELIS.
-NE, NESISTATYS, NES JIS NET NEKETINA TO DARYTI. PRIE MIŠKO JAU YRA ŠIMTAI NAMŲ! – PIKTAI ATKERTA KATINĖLIS.
ABU NUĖJO PAS BATUOTĄ KATINĄ IR PRADĖJO AIŠKINTIS. STAIGA PRIEŠ JUOS ATSIRADO FĖJA IR PADARĖ TAIP, KAD APLINK ATSIRADO MAISTO. JO BUVO TIEK DAUG, KAD NEPRITRŪKS NET IR ŽIEMĄ. FĖJA LIEPĖ DRAUGAMS NESIPYKTI IR PALINKĖJO VISIEMS TRIMS LAIMINGO GYVENIMO.
Vaidilė Budvydaitė
3c klasės mokiniai ir mokytoja G. Taškuvienė
„Aš rūšiuoju. Rūšiuok ir tu!“
Taip spalio 15 dieną pakviečiau savo mokinius į pirmąsias ilgalaikio gamtosauginio projekto veiklas. Jų metu antrokai pirmiausiai išsiaiškino tinkamo rūšiavimo taisykles. Susikaupę skaitėme tekstą ir gilinomės į rūšiavimo subtilybes. Ką galime ir ko nedera mesti į mėlynąjį, geltonąjį ir žaliąjį konteinerius? Kur padėti kombinuotąją pakuotę? Kokia turi būti popierinė, plastikinė ar stiklinė pakuotė, kad ją būtų galima mesti į spalvotuosius konteinerius? Buvo smagu išgirsti, kad žaliasis gaminių perdirbimo ženklas mokiniams pažįstamas iš darželio. Dar labiau pradžiugino vaikų pasidalijimas asmenine patirtimi – spalvotieji konteineriai vaikams ne naujiena. Didelė dalis klasės mokinių pasakojo apie rūšiavimą savo namuose. Pasitikrinę turimas ir naujai įgytas žinias rūšiavome praktiškai. Ši veikla mokiniams patiko labiausiai, tačiau kai kuriems buvo nemenkas išbandymas.
Šių mokslo metų projektui „Aš rūšiuoju. Rūšiuok ir tu!“ numačiau įvairios praktinės veiklos. Mokiniams teks pabūti ir tyrėjais, ir stebėtojais, ir kūrėjais, ir bandymų vykdytojais. Iki pat mokslo metų pabaigos klasėje mokysimės rūšiuoti. Mokykloje puikiausiai galima pildyti mėlynąjį – popieriaus - konteinerį. Švaraus spalvoto ar balto popieriaus skiaučių dažnai atsiranda po dailės technologijų ar kitų pamokų. Todėl viliuosi, kad mokiniai susiformuos taip reikalingą įgūdį, norint bent kiek prisidėti prie gamtos apsaugos.
Klasės mokytoja Rasa Alesionkaitė - Čirbienė